Stop din sukkertrang

sukker craving

Hvorfor er så mange afhægige af sukker?

Vi er mange, som er mere eller mindre afhængige af sukker. Det ligger i vores overlevelsesinstinkt, at ville have hurtige kulhydrater.  Bare tænk på den søde varme modermælk, fuld af kulhydrat og fedt som er det første vi spiser. Et klogt overlevelsesinstinkt som vi ofte overdriver.  Når vi overdriver indtaget er det typisk fordi vi dækker følelsesmæssige behov med sukker.

Hvilket behov dækker du når du overspiser sukker?

I en hypnose session hjælper jeg dig til at opleve hvornår du har lært at dulme dine følelser med sukker. Det behøver ikke være en traumatisk oplevelse du kommer tilbage i. Somme tider er det så banalt at man som barn, er blevet trøstet med en is….eller man var ked af at være alene hjemme men fandt på at gå i slikskabet og dermed blev den utrygge alene-hjemme-følelse skubbet væk.

Følelser der ofte bliver klaret med sukker

  • Man spiser sukker for at præmiere sig
  • Man spiser sukker for at trøste sig
  • Man spiser sukker når man er småsulten
  • Man spiser sukker for at fortrænge ensomhed
  • Man spiser sukker for at mærke glæde
  • Og mange andre årsager

Du får rabat, hvis du har brug for et forløb

Hvis du har brug for et forløb, har jeg en rabatpakke hvor du får 3xhypnose, 2xhealing og en lydfil som understøtter hypnosen for 2900,- Se alle priser her

Sådan kan du selv arbejde med din sukkerafhængighed

Her er en effektiv metode til at afhjælpe din sukkertrang. Brug de næste 3 dage på, at mærke efter hvordan du har det før og efter, du spiser sukker. Når du har lyst til sukker, så mærk efter hvordan du har det…er du træt, har du travlt, er du ked, har du lige løst en opgave…eller noget helt andet? Når du spiser sukkeret, så mærk efter hvordan du føler imens og bagefter. Fik du dækket dit behov? Eller fik du det bare bedøvet? Hvis du har svært ved at mærke dig selv, så husk på at det er lettere at mærke dine følelser når du lukker dine øjne.

Når du bliver bevidst om hvilken følelse du spiser sukker på, kan du bedre bearbejde den. De følelser du får dækket ved at overspise sukker, skal du begynde at dække på en mere ærlig og autentisk måde. Hvis du craver sukker når du er træt, så tag et hvil. Hvis det handler om at være ked af det, så trøst dig selv, og så fremdeles.

Skriger dit barn fordi det er træt eller ked, prøver du sikkert ikke at dulme det med en slikkepind….du trøster det eller putter det…du dækker dets sande behov. Når du begynder at dække dine egne sande behov, vil du letter kunne slippe sukkertrangen.

Vil du have hjælp til at mærke hvilken oplevelse der har lært dig at overdrive dit sukkerindtag, så ring eller skriv til mig på 30229840.

Guide til at finde den hypnotisør som er bedst for dig